FEEDBACK GEVEN ÉN ONTVANGEN…..

MEER DAN EEN GESPREKSTECHNIEK,

WANT IEDEREEN IS VERSCHILLEND.

 DEZE TRAINING IS:

  • EFFECTIEF IN 1 DAGDEEL;
  • PERSOONLIJK EN EFFECTIEVER, OMDAT JE WERKT MET JOUW PERSOONLIJKHEIDSPROFIEL;
  • GEEFT ANDERE INZICHTEN;
  • VERGROOT HET ONDERLINGE BEGRIP.

OPEN INSCHRIJVING: INFORMEER NAAR DE VOLGENDE MOGELIJKHEDEN.

DEZE TRAINING KAN OOK IN-COMPANY WORDEN GEGEVEN.

KOSTEN € 325,- EXCL. BTW, INCL. GEDETAILLEERD PERSOONLIJKHEIDSPROFIEL.

 

Feedback geven én ontvangen…meer dan een gesprekstechniek.

Het geven van feedback is een onderwerp dat vaak ter sprake komt. In je werk, maar ook privé. En feedback geven en ontvangen kan inderdaad een uitdaging zijn voor velen.

Het nut van feedback is echter enorm, zowel voor persoonlijke ontwikkeling en relaties als voor het verbeteren van teamdynamiek en organisatieprestaties.

Nut van feedback geven:

  1. Verbetering van prestaties: feedback helpt individuen en teams om hun sterke punten te benutten en zwakke punten aan te pakken, wat leidt tot betere resultaten.
  2. Groei en ontwikkeling: constructieve feedback stimuleert leren en professionele groei, waardoor medewerkers zich (verder) kunnen ontwikkelen in hun rol.
  3. Open communicatie: regelmatige feedback bevordert een cultuur van openheid en transparantie binnen het team, wat het vertrouwen versterkt.
  4. Motivatie: positieve feedback kan de motivatie vergroten en medewerkers aanmoedigen om verder te excelleren.

Nut van feedback ontvangen:

  1. Inzicht in zelfbeeld: het ontvangen van feedback kan helpen om inzicht te krijgen in hoe anderen je werk en gedrag ervaren, wat bijdraagt aan zelfbewustzijn.
  2. Aanpassing en groei: constructieve kritiek biedt mogelijkheden om jezelf te verbeteren en kan leiden tot nieuwe inzichten en strategieën in het werk.
  3. Relatieopbouw: voor open te staan voor feedback, versterk je relaties met collega’s, wat bijdraagt aan een positieve werkcultuur.

Deze training gaat verder dan een gesprekstechniek, omdat:

  • Als feedback wordt gegeven op een kwetsende of ongepaste manier, dit kan leiden tot conflicten en wantrouwen. Mensen kunnen zich aangevallen voelen;
  • Slecht ontvangen feedback of defensieve reacties kunnen leiden tot een afbrokkeling van een open communicatie en een negatieve sfeer;
  • Als feedback regelmatig negatief of niet opbouwend is, kan dit ervoor zorgen dat mensen zich terugtrekken of afstand nemen van de samenwerking;
  • Onduidelijke of inconsistente feedback kan leiden tot verwarring en onzekerheid, wat relaties negatief kan beïnvloeden.

Deze training benadert ‘feedback geven én ontvangen’ op een andere wijze.

Hoe jij feedback geeft én ontvangt heeft veelal te maken met jouw persoonskenmerken.

In deze training worden ze voor jou (bewuster) inzichtelijk en wordt jouw voorkeursstijl duidelijk, doordat je gebruik maakt van je eigen gedetailleerde persoonlijkheidsprofiel, en leer je ze ook gebruiken.

En uiteraard helpt een gesprekstechniek, ook tijdens deze training, maar deze training biedt (mede op basis van jouw eigen gedetailleerde persoonlijkheidsprofiel), inzichten en methodieken betreffende:

  • Onderlinge verschillen en het vergroten van begrip;
  • Hoe kom je tot het moment dat je feedback wilt geven;
  • De rol van irritaties;
  • Hoe assertief ben jij?;
  • Voorbereiden van het (moment van) feedback geven;
  • Hoe jij feedback geeft, en het beste feedback kan geven;
  • Hoe jij feedback ontvangt, en het beste feedback kan ontvangen;
  • Een ondersteunende en effectieve gesprekstechniek;
  • Vergroten van acceptatie van jouw feedback;
  • Mensen en veranderen;
  • Nazorg op het feedbackmoment.

Bij deze training wordt overigens geen gebruik gemaakt van een rollenspel voor de groep.

Persoonlijkheidsprofiel

Bij deze training maak je gebruik van een eigen gedetailleerd persoonlijkheidsprofiel, het loopt als 'een rode draad door de training'. Het persoonlijkheidsprofiel is tijdens de training alleen voor jou zelf inzichtelijk en wordt niet aan de andere deelnemers getoond.

Wij gebruiken hiervoor een persoonlijkheidsvragenlijst die erkend is door de British Psychologist Society en Cotan, Commissie Test Aangelegenheden NIP.

Maximale groepsgrootte per dagdeel

  • 8 deelnemers (bij minimaal 1 deelnemer gaat de training altijd door).

Datum en locatie

Datum: informeer naar de volgende mogelijkheden.

Locatie: Van der Valk Hotel Leeuwarden.

Omvang: 1 dagdeel, 09.15 tot 12.00 uur of 13.15 tot 16.00 uur.

Benieuwd naar volgende training datums? Laat het ons even weten.

Deze training kan tevens in-company worden gegeven.

 

Aanmelden voor deze training

Aanmelden kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (Robert van Overbeek).

 

Investering

De kosten voor deze training (1 dagdeel) bedragen € 325,-.

De investering is tevens voor het gedetailleerde persoonlijkheidsprofiel.

Facturatie

De kosten worden bij aanmelding gefactureerd.

De betalingstermijn voor deze factuur is 5 dagen.

De aanmelding is definitief zodra de factuur is voldaan.

Bij annulering van deelname aan de training kunnen wij de kosten niet crediteren.

Genoemde bedragen zijn exclusief BTW.

 

Neem voor nadere informatie of aanmelding contact op met Robert van Overbeek

E. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De Valck

www.devalck.nl

T. +31 622929000